bukan sempurna dan tidak mungkin sempurna seperti yang diinginkan..........

Monday, September 7, 2009

Rasa itu

Hidup remaja pada masa kini semestinya mahukan keseronokan…keseronokan yang tak berbelah bahagi… aku masih lagi dalam waktu itu… waktu mahu mengenal arah tuju hidup… hidup remaja ni hanya mahukan keseronokan je ke? Tapi aku tahu, tak semestinya itu sahaja.. ader yang fikir lebih jauh , mahu menjadi itu la.. inila… ini adalah apa yang mereka mahukan… terpulang pada individu.. aku cume mengikut alur hidup yang ditentukan.. mahu jgk jadi org yang berguna….

Aku tak fikir untuk masyarakat, atau apa-apa yang berkaitan lagi.. cume dengan harapan mahu jadi org yang berguna untuk diri sendiri.. klu ikut itu, tak adalah kita ni jadi sampah masyarakat… sampah yang betul-btul sampah.. klu dah namanya sampah, tentulah kene campak dalam tong terus.. aku tak mahu jadi cm tu… yang penting jadi yang terbaik.. untuk diri sendiri dulu..

klu fikir yang nak jadi lebih lagi, make the best for ur life first.. pastu baru fikir macam mane nak jadikan diri lebih berguna untuk masyarakat dan sebagainya… mungkin skang ni masih terlalu muda untuk arah itu, kita selalu mendengar “jadilah orang yang berguna untuk masyarakat, dan sebagainya” Jangan ingat senang nak jadi orang…. klu sekali terpesong.. akan terjunam la terus dengan haluan hidup itu…

hope kehidupan kita skang ni akan lebih sempurna, teruskan mencari haluan hidup.. sementara perjalanan masih jauh lagi, perjuangan masih lagi belum selesai.. selesaikannya dengan sebaik mungkin.. mana tahu, corak masa hadapan akan menjadi lebih baik daripada apa yang kita jangkakan… siapa tahu…..

No comments:

Post a Comment