bukan sempurna dan tidak mungkin sempurna seperti yang diinginkan..........

Monday, September 7, 2009

situasi bermula

Kita seharusnya tahu bahawa kehidupan tak selalunya indah..
Masalah yang timbul, kadang-kadang amat menyakitkan diri.. wlupun cuma masalah kecil dimata, tetapi impak yang sebenarnya adalah besar, siapa tahu..
Jika masalah besar yang menimpa? Adakah kita kuat untuk itu? What ever it is, we must face the problems…

Erm.. Masalah dtg dengan pelbagai cara… jadi aku pernah lalui situasi itu time I’m in school.. ala.. budak-budak sekolah korang tau la kan, nakal.. tpi blajar tu len citer.. bljar ttp blajar.. so let’s to the story… nak djdikan citer aku bukannya budak baik sngt.. cume mase dulu, ader la perangai nakal yang melekat sampai skang ni.. Iaitu mengenakan budak-budak baru yang hadir dalam sekolah aku.. erm.. skolah aku ker? Hehe..

Semuanya berlaku tak sengaja bila aku dulu dikenakan oleh abg-abg senior, maklumlah.. aku bukannya nk tunjuk lagak, tpi bila dah ader someone tnyer pasal bende itu, ini.. aku pun just jawab jer… tak tau plak ader org lain dok skodeng aku time tu.. mase tu pun aku baru jer nak masuk 2 minggu kt skol tu..

Ha.. time kene buli la the real n best part, tpi bukan orang lain la yg kene, aku la yg kene buli… the reason is.. ‘aku budak baru’.. jadi budak baru ni kene ajar skit.. diorng la ckp... aku plak kate “nak ajar ape plak ni?, kan aku kt skolah, mestilah kene belajar” aku pun selamba badak je menjawab… tpi nk teruskan citer ni.. alamak, payahla…

Korang pun tau kan apa yg berlaku pas tu.. hehe..aku pun ader rase sup tngan yg brader-brader tu bg.. huhu.. kene la blasah gk… tpi pas tu, yg lawaknyer, salah sorang daripde brader-brader ni hantar aku g klinik.. tak sangka ada jiwa dan perasaan jgk mamat tu… Ooo, dah pukul aku, tau plak nk g antar kt klinik.. nasib baik la tak serius… aku just kene sup tngan jer… berdarah jugk la.. tpi jgn ingt aku x lawan balik.. lawan ttp lawan..kalah ke menang tu rahsia.. hehe… pastu aku bg la jgk ceramah skit.. tau plak tu nk dngar… masing-masing wat muke seposen cam rase bersalah sngt sebab buli aku.. ntah pape jer aku tgk..

Pastu terus abg-abg tu mintk aku jdi geng diorang.. geng buli membuli.. kenakan budak-budak baru jer… jgn ade yg melawan dah la… tpi citer pasal budak baru yg aku buli tu skit lebih kurang jer citernyer ngn aku.. korang wat la penilaian.. aku ni teruk ker time kt skol dulu? Tpi skng ni citer dah berubah… tgok org la.. haha…

So ape-ape yang terjadi mase dulu tu, just a memory.. nak tak nak dah berlaku, rase bersalah tu tetap ade, tpi citer dah lame.. itula masalah yg berlaku kat aku, masalah buli.. bgi aku masalah tu tak baper la sngt sebabnya aku tak tau impak bgi masalah tu.. yg aku tau seronok jer… oleh itu… kita mestilah tau bahawa masalah yg dtg mesti bersebab… dan sebab itu datang daripada diri sendiri.. fikirkan same-same ok? Chow…. J

No comments:

Post a Comment